Sezóna 2010/2011 sa začala prvými pretekmi. Fanúšikovia tohto kolotoča sa dočkali ďalších veľkých zmien. Tá najväčšia sa týka dotankovávania, ktoré túto sezónu počas pretekov viac neuvidíme.Takže jediný dôvod, prečo sa zastavovať v boxoch, je výmena pneumatík.Táto zmena sa prejavila už v prvých pretekoch, keď sme videli väčšinou len jednu zastávku na jedného pilota. Ľudia okolo šampionátu očakávali zdramatizovanie pretekov. Nie len kvôli už spomína zmenám pravidiel, ale aj vyrovnaným silám, čo sa týka tímov na špici. Sú nimi Ferrari, Red Bull, McLaren a Mercedes. Očakáva sa, že tieto štyri tímy sa pobijú ako o titul majstra sveta tak aj o titul majstra konštruktérov. Taktiež treba pripomenúť M. Schumachera. Od návratu tohto niekoľkonásobného majstra sveta sa očakávajú veľké veci. Ja osobne si myslím, že už na to nemá, pretože konkurencia je veľká a jeho vek pokročilí. Samozrejme, že ho hneď neodpisujem, pretože jazdiť sa nedá zabudnúť a myslím si, že nám ešte niečo predvedie.
Prvé preteky nám však čo sa dramatickosti týka veľa neukázali. Preteky sa niesli v duchu šetrenia, či už pneumatík alebo samotných motorov. Videli sme peknú jazdu Vetela, ktorý sa držal na prvej pozícii asi 3/4 pretekov. Myslím si, že mal na víťazstvo, no prišla porucha na monoposte. Na rovinkách začal strácať až príliš veľa a do konca pretekov ho stihli predbehnúť až tri monoposty. Takže prvé preteky skončili najlepšie pre Ferrari, ktoré získalo double. Na treťom mieste došiel Hamiltonov McLaren. Spomenúť treba ešte nováčikovské tímy, z ktorých najlepšie skončil tím Lotus. Dojazdili im obaja pretekári, čo sa už nedá povedať o tímoch HRT a Virginu.